فنون یو ایکس رایتینگ

یک راهنما برای طراحی صدای محصول

طراحی صدای محصول - ویدئویی از nngroup

برای طراحی صدای محصول در فرایند تجربه‌نویسی از چه روشی استفاده می‌کنید؟ چه چیزی شما را مطمئن می‌کند که درست عمل کردید و لحنِ طراحی‌شده واقعاً آن چیزی‌ست که تصوّر می‌کنید؟ کیت موران از NNGroup در این ویدئو از یک راهنما حرف می‌زند. به‌کمک راهنمایی که او و همکارانش طراحی کرده‌اند، می‌توان با دقّتِ بیشتری کار طراحی صدای محصول را انجام داد.

طیف‌سنجی لحن محصول - ابزار تدوین لحن و صدای محصول - tone of voice
این نموداری‌ست که در ویدئوی زیر از آن استفاده شده است. می‌توانید لحن‌های دیگری را متناسب با نیاز و محصول‌تان انتخاب کنید و نمودارش را بکشید و نقطۀ طلایی را در نمودار به حرکت درآورید و محدودۀ لحن‌تان را مشخص کنید.

انتخاب لحنِ مناسب برای متن تجربه کاربر، یکی از بنیادی‌ترین مرحله‌ها در یو ایکس رایتینگ است. اگر می‌خواهید همه چیز را از ابتدا و با مبنا شروع کنید، بهتر است لحن محتوای محصول را بسازید. این ویدئو به شما کمک می‌کند از توصیف‌های کلّی فراتر بروید و با یک ابزارِ کاربردی، لحن محتوا را بسنجید و طراحی کنید. فراموش نکنید که به‌عنوان یک تجربه‌نویس (یو ایکس رایتر) همواره به چنین سنجه‌ای نیاز دارید.

سنجه‌ای برای طراحی صدای محصول

دربارۀ طراحی صدا و لحن محصول بیشتر بدانید:

هم‌رسانی
نویسنده و تجربه‌نویس
نویسنده و تجربه‌نویس
داستان‌نویسی که با تجربه‌نویسی گذران می‌کند. من برای هموارکردن مسیر تجربه کاربران می‌نویسم. برای یوایکس رایتر شدن، مهارت نویسندگی کافی نیست. اینجا جهانِ طراحی‌ برای انسان است.
راه‌های ارتباطی:
دیدگاه ها
اولین باشید ...
شما بگویید

همرسانی