کتاب راهبردی نوشتن برای تجربه کاربر

نویسنده:
توری پودماجرسکی
انتشارات: O'Reilly Media
قفسه: دربارۀ یوایکس رایتینگ
تعداد صفحات: 176
سال انتشار: 2019
شابک: 9781492049395
خرید نسخه کاغذی
خرید کتاب - 390000 ریال
کتاب راهبردی نوشتن برای تجربه کاربر

وقتی  برای انجام کارهایی خاص مانند خرید بلیط، انجام یک بازی یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به اقدام کاربران وابسته هستید، انتخاب کلمات مناسب می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد. اما چطور می‌توان مناسب‌ترین کلمات را انتخاب کرد؟ و چطور می‌توان فهمید نتیجه‌بخش هستند یا نه؟

کتاب Strategic Writing for UX یک راهنمای علمی برای تجربه‌نویسانی‌ست که میل دارند در زمینۀ یو ایکس رایتینگ کیفیت کار خود را ارتقا بدهند. البته فراموش نکنید که این کتاب بر اساس نیازها و اقتضائاتِ زبان انگلیسی نوشته شده و لزوماً تمامی نکاتِ مطرح‌شده در آن نمی‌تواند کارکردی مشابه در فارسی داشته باشد.

به هر روی در ادامۀ معرفی و ارائه کتاب‌های مفید در زمینۀ نویسندگی تجربه کاربر، نسخۀ انگلیسی این اثر را برای شما آماده کرده‌ایم.

دربارۀ نوشتن راهبردی برای تجربه کاربر

با کتاب کاربردیِ «راهبردی نوشتن برای تجربه کاربره کاربر»، نحوۀ نگارش استراتژیک برای تجربۀ کاربر (UX) را می‌آموزید. یاد می‌گیرید با بهره‌گیری از ابزارها، متن‌های رابط کاربری (UI) و راهبردهای صوتی تجربۀ کاربری اصولی ایجاد کنید.

توری پودماجرسکی (Torrey Podmajersky)، استراتژیست محتوای تجربۀ کاربر، راهبردهایی را برای تبدیل بازدیدکنندگان به کاربر، جلب مشارکت، پشتیبانی و جذب مجدد کاربران ارائه می‌دهد. می‌توانید از چارچوب‌ها و الگوهای محتوایی، روش‌های ارزیابیِ میزان اثربخشی محتوا و فرآیندهای جلب همکاری مورد نیاز برای موفقیت، بهره بگیرید. علاوه بر آن، می‌توانید صدای خود را به‌کل ساختاریافته کنید و به این ترتیب، برند خودتان را داشته باشید که به‌راحتی برای مخاطبانش قابل تشخیص باشد.

از کتاب راهبردی نوشتن برای تجربه کاربربه کاربر چه چیزی می‌آموزید؟

  • می‌آموزید محتوای تجربۀ کاربر چگونه می‌تواند در چرخۀ عمر توسعۀ نرم‌افزار مفید باشد.
  • می‌توانید از یک چارچوب برای همسوسازی محتوای تجربۀ کاربر با اصول محصول استفاده کنید.
  • می‌آموزید به دنبال طراحی‌هایی باشید که محتوا را در اولویت قرار می‌دهد تا ارتباطت‌تان بر مبنای تجربۀ کاربر باشد.
  • می‌آموزید چگونه الگوهای متنی تجربه کاربر می‌تواند برای صداهای مختلف مفید باشد.
  • می‌توانید متنی هدفمند، مختصر، محاوره‌ای و روشن تولید کنید.
  • می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نمونه‌ای از محتوای کتاب، به این مقاله مراجعه کنید.
هم‌رسانی
دیدگاه ها
مهدی
2 سال

سلام من یکی از دنبال کنندگان شمام توی لینکدین.
کلی از مطالب شما استفاده می‌کنم. یادمه در یکی از مطالبتون اشاره‌ای داشتین به عدم استفاده از نام‌های غیر متعارف و مثال هم ایمیل بود که همه بهش میگن ایمیل، نگیم مثلا رایانامه، پست الکترونیک و… که ممکنه کاربر درست نفهمه. اما اینجا، زمانی که من میخوام این نوشته رو بنویسم در فیلد ایمیل شما از واژه «رایانشانی» استفاده کردین. این نقض همون مساله نیست؟
مرسی از اینکه توی پست‌های جذابتون به من چیزهای باحالی یاد میدین.

    مهدیِ عزیز
    سلام
    ممنون از شما که دقیق و پیگیرانه مطالبِ مجله را دنبال می‌کنی و برای‌مان می‌نویسی.
    دربارۀ سؤالی که پرسیدی:
    ما بارها گفته‌ایم که نباید با زبانی با کاربر حرف زد که برایش ناآشناست. هنوز بر همان قول هستیم. امّا واژۀ «رایانشانی» یا «رایانامه» سال‌هاست که به ابتکارِ برخی از فعالانِ وب فارسی معمول شده است. اگرچه استفاده از این واژه هنوز مثل «ایمیل» رایج نیست، تلاش کردیم از یک واژۀ فارسیِ پاکیزه کمک بگیریم و آن را آزمایش کنیم.
    مطمئناً اگر به این نتیجه برسیم که این واژه کاربر را سردرگم می‌کند و به دست‌انداز می‌اندازد، تغییرش می‌دهیم.

شما بگویید

همرسانی